Vereinbaren Sie einen Termin

Schedule a review

389 2 3091500

Sport Traumatologie

Sporttraumatologie

Кога учествувате во спортски и физички фитнес активности, можете да ги повредите меките ткива од вашето тело. Дури и едноставните секојдневни активности можат да ги оштетат овие лигаменти, тетиви и мускули.

Некои од повредите на мекото ткиво кои најверојатно ќе ги почувствувате вклучуваат:

  • Исчанувања (шинувања)
  • затегнувања
  • контузии
  • тендонитис
  • бурзитис
  • повреди од напрегање

Кои било од овие може да бидат резултат на еден настан, како што е паѓање, ненадејно свиткување или удар на телото. Исто така можете да поднесете една или повеќе од овие повреди поради повторлива прекумерна употреба, како што се тековни спортски активности. Во овој случај, мали количини на стрес (напрегање) на телото се акумулираат полека но сигурно. Резултатот може да биде штета и болка.

ИСЧАНЧУВАЊА

Зглобовите на вашето тело се поддржани од лигаменти. Лигаментите се силни врски на поврзувачко ткиво кои поврзуваат една со друга коска. Исчанчувањето е едноставно истегнување или кинење на лигаментите.

Деловите од вашето тело кои се најранливи на затегнувања се вашите зглобови, колена и глуждови.

Исчанчениот зглоб може да се јави кога вашето стапало ќе се сврти навнатре. Ова може да предизвика екстремна затегнатост на вашиот надворешен зглоб и да предизвика исчанчување.

Исчанченото колено може да биде резултат на ненадејно свиткување.

Исчанчувањето на зглоб на раката честопати се случува кога паѓате на испружена рака.

Повеќето благи исчанчувања заздравуваат со т.н. „R.I.C.E.“ (одмор, мраз, компресија и подигнување – rest, ice, compression, and elevation) и со вежбање. Умерените исчанчувања исто така може да бараат период на потпирање. Најсериозните исчанчувања може да имаат потреба од операција за поправка на искинатите лигаменти.

 

ЗАТЕГНУВАЊА

Вашите коски се поддржани од комбинација на мускули и тетиви. Тетивите поврзуваат мускули со коски.

Затегнувањето е резултат на повреда на мускул или тетива, обично во вашето стапало или нога. Затегнувањето може да биде едноставно истегнување во вашиот мускул или тетива или може да биде делумно или целосно кинење во комбинација на мускул и тетива.

Препорачаниот третман за затегнување е ист како за исчанчување: одмор, мраз, компресија и подигнување. Ова треба да биде проследено од едноставни вежби за олеснување на болката и враќање на мобилноста.

За сериозно кинење, меките ткива можеби ќе треба да се поправат хируршки.

 

КОНТУЗИИ

Контузијата е модринка предизвикана од удар на вашиот мускул, тетива или лигамент. Модринката е предизвикана кога крвта се насобира околу повредата и ја менува бојата на кожата.

Повеќето контузии се благи и добро реагираат кога се одмарате, нанесувате мраз и компресија и го подигнувате повредениот дел.

Доколку продолжат симптомите, треба да се побара медицинска нега за да се спречи трајно оштетување на меките ткива.

 

ТЕНДОНИТИС

Запалението е реакција на повредата која заздравува. Тоа обично е проследено од отекување, температура, црвенило и болка. Запалението во тетива или во обвивката на тетива се нарекува тендонитис.

Тендонитисот е предизвикан од серии од мали напрегања кои повторливо ја влошуваат состојбата на тетивата.

Професионални кошаркари, бејзбол играчи, тенисери и голф играчи се подложни на тендонитис во нивните рамена и раце.

Фудбалерите и кошаркарите, тркачите и аеробините танчери се склони кон воспаление на тетива во нивните нозе и стапала.

Тендонитисот може да се третира со одмор за да се елиминира напрегање, антивоспалителни лекови, стериодни инјекции, имобилизација и вежби за да се поправи мускулната нерамнотежа и за да се подобри флексибилноста.

Постојаното запаление може да предизвика штета на тетивата, што може да бара хируршка корекција.

 

БУРЗИТИС

Бурса е торбичка наполнета со течност која се наоѓа помеѓу коска и тетива или мускул. Бурсата овозможува тетивата непречено да се лизга преку коската.

Повторените мали напрегања и прекумерна употреба може да ја предизвикаат да отече бурсата во рамото, лактот, колкот, коленото или зглобот. Ова отекување и иритација се нарекува бурзитис.

Многу луѓе се соочуваат со бурзитис поврзан со тендонитис.

Бурзитисот обично може да се олесни со одмор и можеби со лекови против запаление. Некои ортопедски хирурзи исто така инјектираат дополнителни лекови во бурсата за да го намалат запалението.

ФРАКТУРИ ОД НАПРЕГАЊЕ

Кога една од вашите коски е напрегната од прекумерна употреба, може да се случат мали кршења во коската. Повредата се нарекува фрактура од напрегање.

Првичните симптоми можат да бидат болка и оток во пределот на фрактурата од напрегање. Коските на подколеницата и стапалото се особено склони кон фрактури од напрегање.

Фрактурата може да не биде видлива на првични рутински рендгенски снимки, барајќи скенирање на коските за да се добие дијагноза.

Овие повреди се третираат со одмор, промена на активност, имобилизација со гипс и ретко со операција.

ДОБРА НЕГА

Доколку сте спортист или фитнес ентузијаст, треба да обрнете посебно внимание на предупредувачките знаци на вашето тело.

Заморот и болката обично се сигнал дека притискате премногу силно. Осигурајте се дека добро се имате истегнато пред да вежбате и прекинете пред да бидете преморени.

Повреди од напрегање исто така можат да резултираат од слаба мускулна рамнотежа, недостаток на флексибилност или слабост во меките ткива предизвикана од претходни повреди. Овие повреди на мускулот, коскените лигаменти и тетивите може да бараат повеќе време за заздравување, наместо соодветна нега.

Консултирајте се со вашиот ортопедски хирург за третман на овие повреди на мекото ткиво и коски. Покрај третирањето на проблемот, тој или таа може да изработи програма за вежби или рехабилитација за враќање на функцијата.